Coraz mniejsze przychody firm z usług telefonii stacjonarnej

Telefonia stacjonarna_1

Firmy świadczące usługi telefonii stacjonarnej cały czas notują coraz niższe przychody związane ze spadkiem ilości abonentów. Potwierdzają to między innymi przychody Orange Polska, która z usług telefonii stacjonarnej wypracowała przychód na poziomie 5.520 mln złotych, gdy jeszcze w 2013 roku było to 6.057 mln złotych. Na rynku detalicznym Orange może pochwalić się 4.512 mln stacjonarnych łączy, których ilość znacząco spadła w porównaniu do 4.741 mln w roku poprzednim. Okazuje się, że spadają także średnie rachunki telefoniczne za usługi telefonii stacjonarnej.

Telefonia stacjonarna_2

W dużym stopniu jest to związane z faktem, iż klienci coraz częściej korzystają z telefonów komórkowych, w których operatorzy zapewniają możliwość wykonywania nielimitowanych połączeń telefonicznych. Średnia wysokość rachunku za usługi telefonii stacjonarnej spadła z 44,2 zł do 41,4 zł w 2014 roku. Nie da się ukryć, iż w kolejnych latach firmy działające w branży telefonii stacjonarnej mogą odczuć kolejne dotkliwe straty zarówno klientów, jak i przychodów.

Comments are closed.