Historia telefonii stacjonarnej w Polsce

Historia_1

Już w 1945 roku w powojennej Warszawie zaczęły pojawiać się pierwsze telefony stacjonarne, a liczba abonentów sieci oscylowała w granicach 2500 osób. Pięć lat później mogliśmy mówić już o gwałtownym wzroście liczby abonentów, bowiem w Warszawie z telefonii stacjonarnej korzystało ponad 31 tysięcy osób. W przeszłości telefony stacjonarne pozwalały na wykonanie konkretnej liczby połączeń telefonicznych, które mogły mieć wręcz dowolną długość. Abonament umożliwiał wykonanie np. 100 połączeń telefonicznych w skali miesiąca. Dużym przełomem w rozwoju telefonii stacjonarnej było powstanie Telekomunikacji Polskiej, która rozpoczęła swoją działalność w 1991 roku.

Historia_2

Państwowe przedsiębiorstwo rzecz jasna stało się od razu monopolistą na rynku telekomunikacyjnym. Duże znaczenie miał bardzo dobry dostęp do infrastruktury, którą mogła pochwalić się Telekomunikacja Polska. Z racji nadużyć na przestrzeni lat Telekomunikacja Polska była bardzo często karana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Comments are closed.