Jak powstała telefonia stacjonarna w Polsce?

Telefonia w Polsce_2

W latach dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku w Polsce zaczęła rozwijać się telefonia stacjonarna. Duże znaczenie miał fakt, iż monopolistą przestała być Telekomunikacja Polska, dzięki czemu pozostałe firmy miały szansę na podjęcie konkurencji z TP. Firma Telekomunikacja Polska powstała w 1991 roku i od początku pełniła rolę państwowego przedsiębiorstwa, które oferowało klientom możliwość założenia telefonu stacjonarnego. Pierwsi posiadacze telefonu stacjonarnego pojawili się w Warszawie już w 1945 roku, gdy w stolicy Polski było 2500 posiadaczy obecnych telefonów domowych. Duży wzrost liczby abonentów telefonii stacjonarnej odnotowano po zakończeniu II wojny światowej, a mianowicie w 1950 roku, gdy w Warszawie znalazło się już 31 tysięcy posiadaczy numerów stacjonarnych.

Telefonia w Polsce_1

W przeszłości oferty telefonii stacjonarnej obejmowały możliwość wykorzystania konkretnej liczby połączeń telefonicznych w skali całego miesiąca. Mogło być to np. 50 lub 100 połączeń na miesiąc, w których limicie abonenci musieli się zmieścić.

Comments are closed.