Jak wyglądała historia telefonii stacjonarnej w Polsce?

Telefonia stacjonarna w Polsce_1

Telefonia stacjonarna w Polsce zaczęła być dostępna w zdecydowanie szerszym stopniu w latach dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy utratę monopolu zanotowała Telekomunikacja Polska. Państwowe przedsiębiorstwo bardzo często było karane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, bowiem wykorzystywało rolę monopolisty zarabiając przy tym naprawdę duże pieniądze. Pierwsze telefony stacjonarne w Polsce zaczęły funkcjonować już w 1945 roku, bowiem wówczas na terenie Warszawy uruchomiono 2500 usług telefonii stacjonarnej. Pięć lat później liczba abonentów w Warszawie znacząco wzrosła, bowiem przekroczyła 31 tysięcy klientów. Warto podkreślić, iż w ówczesnych latach abonament na telefon stacjonarny warunkował możliwość wykonania od kilku do kilkudziesięciu połączeń telefonicznych.

Telefonia stacjonarna w Polsce_2

W przeszłości bardzo często posiadaczami telefonów stacjonarnych byli nieliczni mieszkańcy bloków, a nawet całych osiedli, skąd popularne stawało się wykonywanie połączeń dzięki uprzejmości sąsiada. Najwięcej usług telefonii stacjonarnej, a mianowicie około 12 milionów uruchomionych było w 2004 roku.

Comments are closed.